fbpx

Vinøs’ medlemsklub – og andre salgsbetingelser

Det er vigtigt, at du ved, hvad et medlemskab i Vinøs’ medlemsklub indebærer, inden du indmelder dig.

Vinøs’ medlemsklub er et fordelsprogram, som giver dig ekstra fordele og rabatter, som du ellers ikke vil få som almindelig kunde i Vinøs Vinbar.

I dette dokument vil du kunne læse betingelserne for medlemskabet, hvad et medlemskab indebærer, og hvordan Vinøs behandler de personoplysninger, som du afgiver som del at medlemskab

Vinøs’ medlemsklub er tilknyttet virksomheden:

Vinøs A/S
Lergravsvej 30
2300 København S
CVR: 39907461

MEDLEMSKABETS VILKÅR OG FORDELE

Medlemsklubbens fordele:
Som medlem af Vinøs’ medlemsklub får man adgang til en række fordele, heriblandt:

  • Et gratis glas af vores ‘Månedens vin’ hver måned i seks måneder
  • 10 % rabat på vin og mad i vinbaren
  • 10 % rabat på deltagelse i vinsmagninger, vinskole og events
  • 10 % ekstra rabat på vinindkøb hos Laudrup Vin

  • Tilbud på månedens vin og udvalgte vine
  • Fortrinsret til deltagelse i vinsmagninger og events
  • Invitation til specialarrangementer
  • Nyhedsbrev med gode tilbud

Vilkår for medlemmer

Et medlemskab af Vinøs’ medlemsklub er personligt. Du må således ikke dele dit medlemskab med en tredje person eller på anden måde facilitere, at andre end medlemmet selv kan drage nytte af medlemskabets fordele.

Men som medlem af Vinøs’ medlemsklub må man selvfølgelig gerne være galant og betale bordets regning og derigennem udnytte den rabat, et medlemskab giver. Betaling af vinsmagninger er dog personligt og rabatten gælder kun for medlemmet.

Ændring i persondata som f.eks. navn, adresse, e-mail, telefonnummer, bankkonto skal meddeles til Vinøs. 

For at være medlem skal man være fyldt mindst 18 år. I tvivlstilfælde kan Vinøs forlange at se legitimation. 

Vinøs kan ændre medlemsbetingelserne med et varsel på 30 dage. I tilfælde af ændring vil disse blive opdateret på hjemmesiden vinøs.dk / vinos2300.dk. 

Vinøs forbeholder sig ret til at foretage prisændringer. Sådanne vil blive varslet via e-mail (til de medlemmer, der har oplyst en e-mail adresse) samt på vinøs.dk / vinos2300.dk, senest 45 dage før prisændringerne træder i kraft.

 

Ved kontakt til Vinøs kan kontooplysninger fornyes eller slettes. Medlemmet er til enhver tid selv ansvarlig for at kontodata er korrekte. Overholdes dette ikke kan Vinøs uden varsel inaktivere/afslutte medlemskabet.

 

Ved køb på vinøs.dk / vinos2300.dk har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Hvis du imidlertid vælger en startdato, som ligger inden for 14 dage frafalder fortrydelsesretten ved startdatoen.

 

Vilkår for oprettelse og fornyelse af medlemskab

For et medlemskab i Vinøs’ medlemsklub afkræves 150,- halvårligt.
Første betaling vil ske ved indgåelse af medlemskabet og vil dække den indeværende kalendermåned samt de efterfølgende fem kalendermåneder.

Vi sender en kvittering for købet til den indtastede e-mail adresse. Medlemmet er selv ansvarlig for at de indtastede oplysninger er korrekte.

 

Betalingen vil ske som en abonnementsordning og vil automatisk blive fornyet, når den foregående betalingsperiode udløber.

Ved PBS-aftale er der tale om et løbende medlemskab, der fortsætter indtil det opsiges af én af parterne i henhold til vilkårene nævnt under ’Opsigelse af medlemskab’

PBS medlemskab er knyttet til dine kontooplysninger. Disse krypteres efter indtastning. PBS medlemskabet opkræves d. 1. i den måned hvor medlemskabet fornyes. PBS opkrævning vil fremgå af betalingsoversigten fra betalingsservice og bliver opkrævet med et gebyr på 5kr.

 

Før et træk via din konto kan forekomme, skal kontooplysninger stemme over ens med PBS’ database. Kontoen skal være aktivt og det skal være muligt at gennemføre en transaktion på abonnementsbeløbet. Kontoen som benyttes til abonnementstræk, skal kunne lave transaktioner via Internettet.

En aftale, indgået med kort, vil modtage en kvittering per email. Ved fornyelse vil du modtage en påmindelse ca 14 dage før udløb. Hvis en aftale, der er indgået med kort afbrydes når kortet udløber, vil medlemmet modtage en påmindelse om at fornye kortoplysningerne. Alternativt vil medlemmet modtage et giro kort, med et gebyr på kr 30,- for girokorthåndtering.

Du modtager både påmindelse og kvittering, for fornyelse af medlemskabet, via email.

Hvis dit kort er udløbet, ved fornyelse af dit abonnement, vil du modtage en email med påmindelse om at du skal opdatere dine kortoplysninger. Kortbetaling af medlemskabet kan ikke fornyes uden opdatering af aktuelle kortinformationer og du er ikke berettiget til at nyde fordel af medlemskabet før disse er opdateret.

Opsigelse og ophør af medlemskab

Du kan som til enhver tid opsige sit medlemskab. Dette kan ske på én af følgende måder:
Medlemmet kan skrive en mail til velkommen@vinos2300
Medlemmet kan henvende sig hos Vinøs (i vinbaren) inden for åbningstiderne. Hvis medlemskabet opsiges inden periodens udløb er medlemmet ikke berettiget til at modtage refusion for den tilbageværende periode af medlemskabet. Medlemskabet kan senest opsiges den 15. dag, i den sidste måned inden medlemskabet fornys.
Vinøs kan samtidig til enhver tid ophæve et medlems medlemskab uden varsel, såfremt at medlemmet har forbrudt sig mod de ovenfor beskrevne Vilkår.

Ved ophør af dit abonnement vil du modtage en e-mail med bekræftelse af opsigelsen. Alle dine personlige informationer samt kortinformationer vil blive slettet og din e-mail adresse vil blive slettet af vores kunde database.

SÅDAN KONTAKTER VI DIG

Markedsføringsmateriale
Når du tilmelder dig Vinøs’ medlemsklub kan du samtidig give tilladelse til, at Vinøs må kontakte dig med tips, tilbud, konkurrencer, invitationer til events og andet markedsføringsmateriale. Du kan selv bestemme, om du vil modtage disse beskeder, og hvorvidt du ønsker at modtage dem som SMS-besked og / eller som e-mail.
Du kan som medlem altid afmelde dig sådanne markedsføringsmaterialer, og vi vil som del af hver eneste besked også informere dig om, hvordan du afmelde dig disse beskeder.

Hvis dit medlemskab ophører, modtager du ikke længere nyhedsbreve fra Vinøs.

Anden kommunikation
Vinøs vil også kontakte dig med informationer omkring dit medlemskab. Dette kan fx være i tilfælde af:
Dit medlemskab fornys
Informationer om fakturaer og bekræftelse på køb
Opdateringer til Betingelser og Privatlivspolitikken for medlemmer
Andre informationer om dit medlemskab

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

For at være medlem af Vinøs’ medlemsklub er du nødsaget til at give os tilladelse til, at vi må behandle bestemte personoplysninger om dig.

Vinøs Vinbar er dataansvarlig for de personoplysninger, der indsamles om dig, og det er vigtigt for os at understrege, at vi lever på til de gældende regler om behandling af personoplysninger.

I dette afsnit kan du læse mere om vores behandling af personoplysninger, og for læsbarhedens skyld har vi opdelt informationerne i følgende afsnit:

Hvilke oplysninger vi behandler om dig som medlem af Vinøs’ medlemsklub
Med hvilke formål behandlingen af persondata foregår
Den lovlige hjemmel for indsamlingen af disse personoplysninger
Frivillighed ift. dataindsamling
Overførsel af personoplysninger til databehandlere og modtagere uden for EU/EØS

 

 

Opbevaringsperiode

Dine rettigheder som datasubjekt

1) Hvilke personoplysninger behandler Vinøs?
I forbindelse med dit medlemskab i Vinøs Medlemsklub vil vi behandle følgende oplysninger om dig:

– Dit navn
– Dit telefonnummer
– Din email
– Hvilke nyhedsbreve og markedsføringsmateriale du tilmelder dig, samt hvorvidt du åbner og læser dette materiale.
– Din købshistorik i Vinøs Vinbar og i Vinøs’ webshop
– Din adresse i forbindelse med køb på Vinøs’ webshop
– Dine kreditkortoplysninger i forbindelse med evt. købe på Vinøs’ webshop

2) Hvilke formål har Vinøs med behandlingen af personoplysninger?
Dit navn, telefonnummer og email behandles med det formål at kunne genkende dig som medlem af Vinøs’ kundeklub, og for at vi give dig alle de fordele som medlemskabet indebærer.

Samtidig vil vi behandle din email og telefonnummer med det formål til at tilsende dig markedsføringsmateriale – selvfølgelig kun såfremt du har tilmeldt dig dette.
Er du tilmeldt markedsføringsmateriale som beskrevet ovenfor, vil behandlingen af hvorvidt du åbner og læser dette materiale ske med det formål at kunne forbedre vores kommunikation over for dig som bruger og udvikle vores forretningsområder.
Din købshistorik behandles med det formål at kunne beregne og udvælge hvilke ekstra fordele vi kan give dig som medlem, samt til at udvikle vores forretningsområder.
Din adresse og kreditkort behandles med det formål at kunne gennemføre betalingen og sende varerne for de goder, du køber på vinøs.dk og vinos2300.dk

3) Den juridiske hjemmel for indsamlingen af disse personoplysninger
Den juridiske hjemmel for de formål, der relaterer sig til markedsføring skal findes i Databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f om legitime interesser, jf. § 6 i Databeskyttelsesloven. Vinøs’ legitime interesse er, at vi kan sende dig den markedsføring, som du har anmodet om at modtage.

Den juridiske hjemmel for de formål, der relaterer sig til forretningsudvikling skal findes i Databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f om legitime interesser, jf. § 6 i Databeskyttelsesloven. Vinøs’ legitime interesse ligger, at vi skal videreudvikle vores eksisterende tjenester og ydelser til dig som forbruger.
Den juridiske hjemmel for de formål der omhandler opkrævning af betaling samt levering af varer skal findes i databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b om kontraktopfyldelse og bogføringsloven, jf. § 6 i Databeskyttelseslove. Vinøs’ legitime interesse ligger, i skulle leve op til kontraktuelle forpligtelser

4) Frivillighed
Når Vinøs behandler personoplysninger er sker det altid frivilligt. Vi vil således ikke behandle persondata uden dit foregående samtykke og i nogle tilfælde vil det ikke kunne foregå uden du frivilligt videregiver os oplysninger.
Du er ikke forpligtet til at give os tilladelse til behandlingen af personoplysninger, men konsekvensen vil være, at du ikke kan blive medlem af Vinøs’ medlemsklub.

5) Overførsel af personoplysninger til databehandlere og modtagere uden for EU/EØS
Vinøs vil anvende en række databehandlere, men ingen af dem vil være placeret uden for EU/EØS.

6) Opbevaringsperiode
Vi opbevarer personoplysninger om dig så længe vi har behov for det til at kunne varetage de tidligere nævnte formål. Det vil også sige, at så længe du fx er medlem af Vinøs’ medlemsklub vil vi opbevare og behandle personoplysninger om dig.

7) Dine rettigheder som forbruger og datasubjekt
Med dit samtykke til behandlingen af personoplysninger, har du en række rettigheder som du til hver tid kan anvende:

Du har – inden for for lovens rammer og regler – rettighed til at:

– Få indsigt i hvilke personoplysninger der behandles om dig
– Få ændret ukorrekte personoplysninger
– Slette personoplysninger
– Begrænse behandlingen af personoplysninger
– Få udleveret dine personoplysninger (dataportabilitet)
– Retten til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysningerne, herunder ift. automatiseret, individuel beslutningstagning.
– Retten til at tilbagekalde dit samtykke til behandling af personoplysninger

– Såfremt du ønsker at gøre brug af disse rettigheder skal du tage kontakt til Vinøs på følgende email velkommen@vinos2300.dk

8) Kontakt
Hvis du har spørgsmål til Vinøs’ Kundeklub eller dette dokument om ”Betingelser og Privatlivspolitik”, er du altid meget velkommen til at kontakte Vinøs’ på en af følgende måder:

E-mail: velkommen@vinos2300.dk
Telefon: 21769000
Besøge Vinøs på Lergravsvej 30, 2300 København

Forretningsbetingelser ePay-Online betaling

Bestilling

Hos Vinøs A/S kan der kun bestilles varer på hjemmesiden. Du er dog altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller forespørgsler til varer, som ikke er at finde på siden. Alle priser på hjemmesiden angives inklusiv moms, afgifter og told. Dog angives told i forbindelse med salg til udlandet ikke. Aftaler på vores website kan indgås på dansk. Aftalen fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget via email, og du vil evt. senere kunne få en kopi af ordrebekræftelsen ved henvendelse til Vinøs A/S på velkommen@vinos2300.dk.

Sådan handler du

Priserne er baseret på salg af de produkter og antal, som du vælger i webshoppen.

Valg af de varer, du ønsker at købe, sker ved at trykke på ”Køb”. Når de ønskede varer er valgt, sikrer du, at de korrekte produkter befinder sig i ”Indkøbskurv”. Er dette tilfældet, klikker du på ”Gå til betaling”.

1. Udfyld kundeoplysninger og leveringsadresse. herunder eventuel alternativ faktura informationer.

2. Ved levering til privat adresse: skriv venligst i “kommentar til ordre”, hvor vi må sætte varen, hvis der ikke er nogen hjemme.

3. Vælg ‘levering’ eller ‘afhentning’.

4. Vælg betaling metode

5. Godkend din ordre. Du betaler din ordre ved at indtaste dine kortoplysninger. Når betalingen er godkendt, vises en bekræftelseside, og din ordre er gennemført. Samtidig sendes der en e-mail til dig med ordrebekræftelsen/faktura.

 

 

Betaling

På Vinøs A/S accepterer vi en række betalingsmidler:

Betaler du med danske kort, tager vi ikke noget gebyr ved betaling.

PBS har godkendt Vinøs A/S til at håndtere de ovennævnte betalingskort. Betaling, der foregår med disse kort, sikrer dig altid mod misbrug. Når du modtager din betalingsoversigt, har du mulighed for at afvise en betaling, hvis du ikke er enig i den. Vinøs A/S benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet, hvilket betyder, at du som kunde ikke har nogen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt. Dermed er du optimalt sikret. SSL systemet betyder endvidere at data, der sendes i forbindelse med køb med betalingskort på Vinøs A/S er krypteret, og det er dermed kun PBS, der kan læse dem. Hverken Vinøs A/S eller andre har mulighed for at læse dataene. Beløbet hæves normalt først på dit kort, når dine varer, produkter eller services sendes. Ved forsalgsordrer, dog på bestillingsdagen. Bestilles der vine, der ikke er på forsalg sammen med forsalgsvine, leveres ordren samlet på leveringsdagen du angiver, efter forsalgsvinen er kommet på lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betaling kan også foretages via bankoverførsel (OBS! kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen).

Fragt og levering

Vinøs A/S leverer i hele Danmark til brofast øer.

Levering sker dag-til-dag på hverdage mellem 8-16.

Bestiller du inden kl.12:00, modtager du i 98 % af tilfældene, varerne dagen efter.

Enkelte gange kan transportøren bruge en dag ekstra, så leveringen tager 2 dage.

Ved levering til privatadresse er det nødvendig at lave en bemærkning om, hvor varen kan stilles i tilfælde af, at transportøren ikke finder nogen hjemme.

Skulle en vare være udsolgt kontakter vi dig og aftaler nærmere vedrørende levering.

Fragtpriser

Leveringsomkostningerne lægges oven i beløbet for den enkelte ordre.

Leveringsomkostningerne afhænger af ordrens beløb.

Hvis der er udsolgt, kontakter vi dig og aftaler nærmere vedrørende levering. Prisen er 69 kr, hvis købet er under 1000 kr.  Ordrer over 1000 kr. leveres fragtfrit. Gælder hele Danmark, dog kun brofaste øer og Bornholm.

Varerne kan selvfølgelig også afhentes i vores butik, Lergravsvej 30, 2300 København S

Fortrydelsesret for varer

Hos Vinøs A/S får du altid 30 dages fortrydelsesret. Varer, der er købt i december måned, har udvidet fortrydelsesret til 8. januar i året efter, dog altid min. 30 dage. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor ordren er leveret i kundens varetægt.

Imødekommelse af fortrydelsesretten og returnering af varen sker kun, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som den blev modtaget. Bruges varen på en måde, der formindsker varens salgsværdi væsentligt, bortfalder fortrydelsesretten.

Ønskes fortrydelsesretten benyttet, sker omkostningerne forbundet med returneringen for kundens regning. Alternativt kan du nægte at modtage varen, når den leveres. Du skal sende den retur med posten eller fragtfirma til vores adresse:

Vinøs A/S
Lergravsvej 30
2300 København S
Telefonnummer: 2176 9000
Email adresse: velkommen@vinos2300.dk

Når du returnerer varen, bedes du medsende følgende oplysninger sammen med pakken: Ordrenummer samt dit kontonummer, hvortil penge kan overføres. Når du fortryder købet, tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi overføre beløbet til det medsendte kontonummer.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ønsker du at rette klage over vores produkt til Forbrugerklagenævnet, kan du rette henvendelse til førnævnte via dette link:

Returnering af varer

I forbindelse med returnering af varer til Vinøs A/S er det ifølge den nye lov dig selv, der bærer risikoen for varen, indtil den er i hænderne på Vinøs A/S. Forsvinder pakken, eller går den i stykker under transporten, er det således dig selv, der hæfter for varen.

Derudover har Vinøs A/S ikke pligt til at tilbagebetale de ekstra omkostninger, der er forbundet med, hvis du som forbruger har valgt en anden og dyrere leveringsform end den standardlevering, som Vinøs A/S har tilbudt.

Vinøs A/S har heller ikke længere pligt til at refundere det betalingsgebyr fra Nets, som du som forbruger har betalt i forbindelse med købet.

Reklamationsret

Når du handler fysiske varer på Vinøs A/S har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er fejl på varen. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed. Varens holdbarhedsdato fremgår af emballagen.

Hvis varen skal erstattes i kroner og øre, bedes du medsende oplysninger om fejlen, dit ordrenummer samt dit kontonummer, når varen returneres.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationen skal selvfølgelig ske indenfor ”rimelig tid” efter manglen eller fejlen er fundet. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vi tager forbehold for udsolgte varer og eventuelle fejl og tastefejl på webshoppens priser.

 

Mandag lukket

Tirsdag & Onsdag: Kl. 15 - 22

Torsdag: 14 - 22

Fredag & Lørdag: Kl. 13 - 23

Søndag: 13 - 21

 

Lergravsvej 30 - på hjørnet af Strandlodsvej
2300 København S

Webdesign: CopenGraphics

Skriv til os

Har du spørgsmål til vores vine, vinsmagning eller vil du tale om et evt. arrangement - så kontakt os

Tlf.: 21 76 90 00